Телефони за бърза поръчка

0878567491 0892207117

Безплатна доставка при поръчка над 60 лева

BCAA 240 капсули - за растежа и поддържането на скелетната мускулатра

  • Марка Biovea
  • Модел 240 капсули
  • Наличност Out Of Stock
  • 53,00 лв.


Бърза поръчка

Поддържат растежа на скелетната мускулатра и предпазват нейното увреждане, подпомагат синтеза на белтъчини в мускулите. Притежават силен антикатаболен ефект, увеличават издръжливостта и изгарянето на мазнини при продължителни гликогеноизчерпващи тренировки. Подпомагат чернодробното здраве и подобряват апетита.

Състав в доза: L-левцин 500 мг, L-изолевцин 250 мг; L-валин 250 мг. Не съдържа захар, изкуствени подсладители, оцветители, овкусители и консерванти.
Употреба: Да се приемат 2 капсули 1-3 пъти дневно между храненията и след тренировка или според предписанието на лекар.
Опаковка: 240 капсули.

BCAA: За по-голяма издръжливост по време на физически упражнения

• Съдействат за поддържането и растеж а на скелетната мускулатура
• Употребата преди и след упражнения може да намали мускулните травми по време на упражнения
• Подпомагат синтеза на белтъчини в мускулите

Какво са верижно разклонените аминокиселини (BCAA)?

С абревиатурите BCAA (branched-chain amino acid) и ВРАК (верижно разклонени аминокиселини) изразяваме комбинацията от три аминокиселини с разклонена молекулна структура. Това са аминокиселините левцин (leucine), изолевцин (isoleucine) и валин.
Заедно с други 6 аминокиселини BCAA влизат в групата на есенциални т.е. незаменими аминокиселини. Близо 35% от състава на есенциалните аминокиселини в състава на човешките мускулни протеини са именно левцин, изолевцин и валин.
BCAA играят важна роля по време на физически упражнения и натоварване, поддържайки скелетните мускули и техния растеж. По време на упражнения BCAA са източник на енергия и също така играят важна роля в глюконеогенезата – механизъм за повторно използване на глюкозата за енергия в мускулите. Тъй като тялото се нуждае от по-голямо количество енергия по време на физически упражнения, окисляването на BCAA се увеличава; следователно допълнителният прием на BCAA ще предпази мускулната тъкан от увреждания, за да се добие BCAA. BCAA са енергийно богати - тяхната оксидация произвежда големи количества аденозин трифосфат или АТФ. АТФ се използва от клетките като преносител на енергия и е отговорен за транспортирането на енергия в клетките за осъществяване на метаболизма.
Нашите BCAA доставят левцин, изолевцин и валин в идеалното съотношение 2:1:1 в единична доза от 2 капсули.

Как действа BCAA?

BCAA стимулира протеиновия синтез при клетъчни култури на скелетни мускули. Подобно, стимулацията на протеинови синтез в скелетните мускули, предизвикана от прием на комбинирана храна (белтъци, мазнини, въглехидрати) се дължи основно на BCAA в състава на храната.
Една от трите аминокиселоини - левцинът, е водещ фактор за стимулацията на протеинов синтез при тези условия, благодарение на стимулиращия си ефект върху превод на рибозомална сигнална РНК в рибозомите на мускулните клетки.
При орален прием BCAA достигат до мускулите и органите чрез кръвта и лимфата и потискат протеолизата (разпада на белтъци) без значение от нивата на инсулин, т.е. действат мускулопредпазващо без да зависят от инсулина, което означава, че може да пази мускулатурата при отсъствие на въглехидрати или ниска кръвна захар.

Доказани и потенциални ползи при хора:

• Подобряват покачването на мускулна маса и съпътстващата загуба на мазнини: приемани в добавка към суроватъчен протеин, 8-седмично изследване при трениращи по схеми в спектъра на силовата издръжливост и саркоплазмена хипертрофия.

• Намаляват мускулните щети и ускоряват възстановяването: при трениращи със съпротивление - резултатите са постигнати с прием на BCAA преди и след изтощение чрез падащи скокове. Изследвателите предполагат, че е възможно това да се дължи на високата наличност на BCAA, които служат за подобряване протеиновия синтез и да намалят вторичните мускулни щети, свързани с тренировката. Подобни резултати има и при други по-ранни изследвания, като крайният извод предполага предпазването на мускулните протеини от катаболни процеси по време на и след тренировката.

• Подобрява концентрацията на ума по време на продължителни аеробни натоварвания (средно с +20%).

• Потиска общата умора: по време на продължителни аеробни натоварвания - ефектът се отдава на способността на BCAA да увеличават потока на триптофан към мозъчния рецептор 5-HT (5-хидрокситриптамин). Резултатите са измерени след 30-километрова симулация на колоездене в пресечен терен, водещо до спадане нивата на гликогена и сериозна умора и изтощение. Оказва се обаче, че ефектът на потискане на умората на свой ред бива потискан, ако трениращите приемат глюкоза по време на и/или след тренировката. Засега няма информация кое води до подобен ефект на потискане ефективността на BCAA.

• Служат за мускулно гориво: при продължителни, изчерпващи гликогена натоварвания.

• Подобряват мускулното възстановяване: при продължителни изчерпващи гликогена тренировки - установено е при маратонци.

• Увеличава издръжливостта и изгарянето на мазнини: при продължителни гликогенизчерпващи тренировки.

• Подпомагат чернодробното здраве: при болни от чернодробна цироза, хепатит С - увеличават се изследванията, потвърждаващи ползата от включване на BCAA в лечението на болните. Снижава риска от рак на черния дроб при болни с чернодробни заболявания.

• Подобряват апетита: при раково болни (+55% апетит, в сравнение с 16% пласебо).

• Предпазват от загуба на мускулната сила и маса: при хора, болни от амиотрофична латерална склероза - има данни, че забавя негативния ефект върху опорно-двигателната система при Лу Гериг синдром.

• Намалява синтеза на креатинин: при системен прием преди и след тренировка. Предполага се, че това е свързано с участието им в клетъчния метаболизъм като енергия или синтез на белтъци. Изследването е статистическо, от среден мащаб.

Напишете отзив

Забележка: не въвеждайте HTML код, тъй като той няма да бъде интерпретиран, а ще се покаже като текст!
    Лош           Добър
Защита от СПАМ

Етикети: БЦАА, верижно разклонени аминокиселини, аминокиселини, чернодробно здраве, апетит, мускули,